4 HŰSÍTŐ ÉS EGÉSZSÉGES NYÁRI FINOMSÁG – a dietetikus javaslatai

2020 augusztus 2. Horzsa Krisztina

Fel a kezeket! Ki az, aki ebben a nagy nyári melegben vágyik egy hűsítő szobára, esetleg egy csobbanásra a környező tóban vagy medencében? S valami finomságra, ami felüdít ebben a forróságban?

 

Húúúúú, de sokan vagytok! 😀

 

Dietetikus vagyok, a pácienseim sokszor kérdezik, hogy ebben a nagy nyári melegben mit lehet enni/inni, ami könnyű, egészséges, és mégis frissítő. Ezért most megosztok veletek néhány ötletet, amellyel könnyen lehűthetitek magatokat. 

 🍉  Dinnye / sárgadinnye

Talán nem is olyan meglepő, hogy az első helyen említem a dinnyét. A görögdinnye 90%-a víz, mely igazán üdítő, pláne akkor, ha fogyasztás előtt kicsit lehűtjük a hűtőben. Készíthetünk belőle salátát más gyümölcsökkel keverve, de turmixként is megállja a helyét jégkockával kiegészítve. Felszeletelve hűtőtáskába vagy kis edénybe csomagolva akár a vízpartra is magunkkal vihetjük. Biztosan mindenkinek jót fog tenni egy hatalmas pancsolás után!

 

🍋 Citrusfélék

 

Nyáron a nagy melegben általában citromos vizet választok italomként, mert úgy érzem, sokkal jobban oltja a szomjam, mintha csak sima vizet innék. Idősebb embereknél is igazán jól jöhet – akik esetleg nem kívánják a natúr vizet – ráadásul savtartalmának köszönhetően fokozza az étvágyat, ami a nagy melegben még inkább lecsökken az idősebbeknél.

 

Citrom vagy lime frissítő:  tegyünk egy 1,5 literes vízzel telt kancsóba 1 egész bio citromot / lime-ot (vagy amelyen feltüntették, hogy a héja emberi fogyasztásra alkalmas!) nagyobb darabokra vágva, picit áztassuk bele és már fogyaszthatjuk is. De elkészíthetjük jégkocka formájában is úgy, hogy kis szelet citromot (akár mellé mentát is) teszünk a tartóba, rá vizet öntünk és így lefagyasztjuk. Akár gyümölcsturmixba, akár sima vízbe téve dekorálhatunk vele, ráadásul finom ízt kölcsönöz az italunknak.

 

🍑 Barack

 

A forró nyári napokon nem is eshetne talán jobban más, mint egy hideg barack vagy egy jó nagy tál barackleves. A júliusi, augusztusi hónap sztárgyümölcse, amely lédús, magas vitamintartalommal főleg C-vitaminnal, valamint magas flavonoidtartalommal is rendelkezik. Baracklevest könnyen tudtok készíteni úgy, ha növényi joghurtot növényi tejjel, vagy sima natúrjoghurtot tejjel kicsit felhígítotok, és ebbe szeletelitek bele a gyümölcsöt. Természetesen nem csak barackot lehet bele tenni, hanem más gyümölcsöt is, akár fagyasztott formában is, az még inkább lehűti a levesünket. Könnyen, gyorsan készen van, és még a konyhát sem kell felmelegíteni az elkészítésével. 
 
🍨🍦 Fagylalt

           

S ha már nyár, akkor mi lehetne finomabb és hűsítőbb egy nagy adag fagyinál? Talán két adag…. 🙂

                    

Ezek a gyümölcsös vagy csokis finomságok nem csak hűsítenek, de még boldogsághormonnal is telítik a szervezetet. Nem mindegy azonban, hogy miből áll az ínycsiklandozó fagylaltunk: egy finom gyümölcsfagylalthoz nem is kell más, mint 4 pohár növényi,- vagy natúrjoghurt és 0,5 kg tetszőleges gyümölcs (lehet fagyasztott is mint pl. eper, málna, ribizli, erdei gyümölcs mix stb.), és természetes édesítővel ízlés szerint édesíthetjük. A hozzávalókat összeturmixoljuk, de ha szeretitek a darabokat a fagylaltban, akkor hagyjátok meg a gyümölcsök 1/3-át és kicsit összetörve keverjétek a masszához, majd formába, vagy fagylaltgépbe öntve fagyasszátok le. Ha nincs fagylaltgépetek, az sem baj, ekkor a fagyasztóba tett fagylaltunkat 30 percenként kis botmixerrel keverjük át, míg meg nem dermed.

 

És akkor most irány a strand! 🙂

További kellemes és egészséget nyarat kívánok!

 

EZT IMÁDNI FOGOD: SZUPEREGÉSZSÉGES VEGÁN FAGYI PERCEK ALATT!

Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!

Vissza