ONLINE TORNÁZOM ÉS TARTOM A SÚLYOM

2020 július 24. Author Guest

Diétás cikksorozatom következő részében arról mesélek, hogyan tudom megőrizni és tartani a testsúlyomat a diéta után, és milyen testmozgásba kezdtem bele – annak ellenére, hogy sohasem voltam egy fitness lady, és őszintén szólva nem szerettem sportolni. Tartsatok velem! 🙂

 

Ha még nem olvastad az előzményeket: az első részben arról írtam, miért döntöttem úgy, hogy noha csak 5-6 kiló többlet van rajtam, mégis meg szeretnék szabadulni ettől a túlsúlytól. A második részben bemutattam, milyen volt visszakapni a testemet néhány kg ledobása után. Majd a harmadikban arról, hogy megdicsért engem az okosmérlegem! (Igen, van ilyen…) 😀

 

Nagyjából a karantén idejére ért véget a diétám. Őszintén szólva, nem gondoltam volna, hogy valaha eljutok idáig, amikor az éhségtől szenvedve szomorkodtam, amiért nem mentek lefelé a kilók. Persze aztán idővel minden könnyebb lett, a gonosz túlsúlytól pedig megszabadultam. Ahelyett azonban, hogy felvehettem volna az új, csinos tavasz ruháimat, következett a “lockdown” és a maradjunk otthon, szóval a lehető legnagyobb kísértésnek voltam kitéve, otthon a hűtő mellett.

 

Sajnálatos módon, rengeteg időm és lehetőségem volt enni. Nagy volt a kísértés! Tudtam azonban, hogy most nem szabad visszaesni, és mindent elfelejteni, amit már kialakítottam a diéta alatt. 
                   

Nekem az alábbiak segítettek és segítenek megtartani a súlyomat: 

               
               
💚 Nem változtattam a bevásárlólistámon a diéta végeztével sem: nagyjából ugyanazokat az ételeket, tételeket vásárolom, mint a fogyókúra idején. 
                  

💚 Természetesen nem tértem vissza a cukros dolgok fogyasztásához: szerencsére az ízlelőbimbóim már megszokták a kávét, kakaót cukor nélkül, és így is nagyon szeretem. Sokszor séta közben kávézom (koffeinmenteset fogyasztok), amíg jó idő van. Legalább friss levegőn vagyok. 
            
💚 Minden nap mérlegelek. Tudom-tudom, a szakemberek ezt egyáltalán nem javasolják. De gyónom bűneimet, nekem ez segít, hogy tisztában legyek vele: mikor kell egy picit jobban odafigyelnem. Egyszerűen könnyebb észben és fókuszban tartanom, hogy őrizzem meg az eredményeimet. 
           
                      
💚 Mivel folyamatosan ellenőrzöm, mi az állás, tudom, mikor kell 1-2 napig még komolyabban vennem, hogy egészségesen táplálkozom. Igen, én is az életmódváltásban hiszek, nem pedig a szimpla diétákban, viszont az a fajta vagyok, aki képtelen 100%-ban egészségesen étkezni. Ha ezzel próbálkozom, akkor nem segít, hanem csak ront a helyzeten: egyszer kiakadok, és feladom az egészet. Amennyiben viszont tudom, hogy nagyjából egészségesen étkezem, de teszek normál mértékben engedményeket, akkor sokkal inkább tartani tudom a súlyomat. Néha beiktatok csalónapokat, egészségtelenebb étkezéseket, például nyugodtan megeszem a nagyi sütijét, majd utána visszatérek a normális kerékvágásba. 

                 
Az őszinteségben hiszek, nem abban, hogy legyünk szentek, így elmesélem nektek, hogyan alakult ez a minap. Tankolás közben megláttam, hogy nem ám csak a négybetűs bútoráruházban lehet vegetáriánus hotdogot kapni (nem eszem húst), hanem a magyar benzinkúton is. Hűha, ezt ki kell próbálnom! Így fogtam a kutyát (igen, oda beengedik), és vásároltunk ebédre egy vega hotdogot. Tisztában voltam vele, hogy ez minden, csak nem egészséges: ki tudja, mi lehet a vega virsliben, és a kifli is finomlisztes. Abszolút piros lámpás jelzés, nem? 😀 De ha már lúd, legyen kövér, vettem mellé egy csokiszeletet is. Séta közben ezeket szépen el is fogyasztottam – igaz, a csoki megolvadt, a vega virsli negyede pedig leesett a földre, és a kutya lakmározott belőle. Az égiek nem támogatták a bűnözésemet 🙂 Este nem értettem, mi történik velem. Zuhanyzás közben másra sem tudtam gondolni, csak arra, hogy egyenesen FARKASÉHES vagyok, így nagybetűvel. Komolyan úgy érezem, fel tudnám falni a hűtőszekrény teljes tartalmát. Mi történik?? S akkor jöttem rá: ebédre ettem finomlisztes kiflis hotdogot, és cukros csokoládét. Mindez megdobta a glikémiás indexemet, és felborult az egyensúly, naná, hogy csillapíthatatlannak tűnő éhséget éreztem! De nem adtam meg magam. Hanem: 
              

💚 Amire legjobban figyelek, az a vacsora. Ha itt nem megfelelően étkezem, akkor mutat másnap reggel legtöbbet a mérleg. Sok zöldséget eszem, és hozzá puffasztott rizst. Amit korábban sohasem szerettem, de most megjelent egy új fajta a boltok polcain, ami más, mint a többi, ropogósabb és finomabb. Jól összebarátkoztunk! 🙂 Extrudált kenyér is jöhet, abban is kevés a kalória. Nem, nem minden nap így vacsorázom, de ha ezt nagyjából betartom, akkor szépen stagnál az elért súlyom.

 

Így sportol az, aki nem szeret mozogni

 

“A futás megnyugtat, és helyrerázza az idegrendszert. A kondizás levezeti a felesleges energiát és feszültséget.” – Millió ehhez hasonló mondatot hallottam a sportolás kapcsán. Kár, hogy rám ezek nem igazak… Ha sportoltam, a fáradtságtól feszült és nyűgös voltam. Nagyon nem az az érzés, mint amiket a mozgásról hallani! Viszont mivel nem vagyok már 20 éves, láttam a testemen, hogy a diéta mellett kellene valami, ami erősít. Plusz elkezdett fájni itt-ott, márpedig én fitt néni akarok lenni, tehát tudtam, itt az ideje nekiugrani (újra) valamilyen mozgásformának. De mi legyen az, amit nem utálok? Anno jártam konditerembe, nagyon szerettem, de sajnos a testem mást mondott egy idő után. Ez lett a megoldás: 
              
💚 Rájöttem, hogy nekem a mozgás emberi értéke nagyon fontos. Így olyan edzőt kerestem, akihez tudok emberileg kapcsolódni. A jóga már régóta érdekelt, a testemnek is jót tenne, viszont azt sem tudtam, mi fán terem, nemhogy mandalás pózokban ászanákat mutassak be… Bár a világnézetem nyitott, nem tudtam elképzelni, hogy majd egy spirituális guruval gyakorlok. Így olyan oktatót kerestem, aki reális vonalat képvisel, praktikus és gyakorlatias. Így találtam rá az Ételem.hu egyik szakértőjére,  Gombás Nikire (Testrendszer). Mivel nem egy városban lakunk, gondoltam, megtanulok tőle pár dolgot, és majd alkalmazom. A karantén viszont jól osztott nekem lapokat, mert Niki elkezdett online jógát tartani. Boldog voltam, mert az edzőterembe oda-vissza rohangálós időt sajnáltam, otthon pedig tornázhatok a kutyámmal együtt. (A torna szóért tutira feketepontot fog beírni az ellenőrzőmbe 😀 ) Szeretem, hogy csak leterítem otthon a matracomat, és mindössze az edzés előtt 5 perccel kell elkezdenem készülődni. Így már szívesen mozgok! Furcsa módon nem vagyok nyűgös az edzések után, ezek szerint a jógát szereti a testem-lelkem. Vagy Nikit 🙂 De inkább a kettőt együtt. 

 

💚 A kutyámat is bevontam a diétába, mint személyi edzőt 🙂 Minden nap sétálunk naponta háromszor, ebből két kisebb és egy nagyobb séta. Összesen 8.000-10.000 lépést teszünk meg, ami valójában csak úgy két sovány natúr joghurtnak megfelelő kalória, de azért az anyagcsere és az egészségmegőrzés szempontjából ez is fontos lehet.

 

Ennyit teszek tehát a “súlymegtartó” szakaszban. Nincs benne semmi különleges, talán egyes pontokon nem is észszerű, de nekem beválik. Találjátok meg ti is, hogy számotokra mi felel meg! Egészségetekre! 💚 

 

Szerző: Adrienn
A cikkben szereplő képek illusztrációk. 

 

MOZGÁS A FÁRASZTÓ MUNKA UTÁN IS – LEHETSÉGES? ÉRDEMES?

Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!

Vissza