AZ EGÉSZSÉGED, AZ ENERGIASZINTED 10+1 PARANCSOLATA

2019 július 10. Sebeők Sarolta

Az első és legfontosabb: „Az vagy, amit megeszel!” , tehát táplálkozz és ne csak egyél! Kerüld a feldolgozott, kész-, vagy félkész, adalékanyagot vagy tartósítószert tartalmazó ételeket. Fogyassz minél több hazai idényzöldséget, gyümölcsöt! Ha úgy érzed gyakori a puffadás, rossz az emésztésed, akkor javaslom, hogy vezess étkezési naplót, amibe a tüneteidet is feljegyzed, majd keress fel egy szakembert, aki segít a továbbiakban az étrended összeállítani. Ha életmódot váltasz, akkor elkerülheted a jojo-effektust, energikusabb és egészséges lehetsz.
    

              
Minden étkezés tartalmazzon m
egfelelő fehérjét, nem hidrogénezett zsiradékot, és szénhidrátot
(gyümölcsök, zöldségek formájában). Ne tarts egyoldalú étkezést, mert azzal biztos, hogy valamiben hiányt szenved a tested, később még visszaüthet.  Legyél kreatív, főzz finomakat zöldségekből, gyümölcsökből, és házi termelőktől származó étkekből. 

     

Csökkentsd a glutén, és a tejtermékeket az étkezéseid során! Kerüld a tejsavófehérjéket, a gyanús fogyasztószereket, ezek többet ártanak, mint használnak! Fogyassz rendszeresen hidegen sajtolt olajokat salátákhoz, köretekhez. Kevesebb legyen a finomított szénhidrát az étkezéseid során. A cukor, a finomított szénhidrátok, a tejtermékek inzulinszint-ingadozáshoz vezetnek, melyek később anyagcsere betegséget okoznak. Az így kialakuló inzulinrezisztencia magával hozza a nemi hormonok működési zavarát, a pajzsmirigy rendellenes működését is.

               

Kerüld, de legjobb, ha teljesen megtiltod magadnak a szójatartalmú ételek fogyasztását, ilyenek lehetnek a hormonkészítményekkel táplált állati eredetű termékek. De sok szénhidrátcsökkentett pékáru is szójalisztet, szójafehérjét tartalmaz, melyek a hormonháztartásodra kifejezetten rossz hatással vannak. Szigorúan kerüld továbbá mesterséges adalékanyagokat az étkezéseidből. Ezek Na-glutamátot tartalmaznak, melyek szintén rossz hatással vannak a pajzsmirigyre.

Figyelj oda, hogy mivel kened magad, mit használsz a fürdőszobában, a konyhában. A klór, fluor, bróm tartalmú vegyületek gátolják a pajzsmirigy működését. Ha van lehetőséged, a csapvíz helyett inkább tisztított vizet igyál! Fluormentes szájápoló szereket szerezz be. Ne vidd túlzásba az uszodai edzéseket, a klór bőrön keresztül is felszívódik.

          

Fogyassz vitaminokat. A C-vitamin, a B-komplex, a D-vitamin, az Az és -E vitamin javasolt Ajánlom a magnézium, a króm, a jód, a szelén, vas fogyasztását is valamilyen formában. Ha szükséges, keress fel egy hozzáértő szakembert, aki ezeket a táplálékkiegészítőket személyedre szabja.

A mellékvese kimerülés elkerülése érdekében kerüld a koffein tartalmú ételek és italok fogyasztását! Ilyenek a kávé, a csokoládé, a kakaópor, a fekete tea, a zöld tea. Ha fáradt vagy, pihenj, ne hajtsd túl magad. Meditálj, relaxálj, jógázz, napozz, olvass könyveket, vagy csak nézz meg egy jó filmet! Az egészséged a tied és az életed megismételhetetlen. 

Csökkents a gyógyszerek használatát, tanítsd meg a szervezetednek az öngyógyítást. Ezzel erősíted az immunrendszeredet. Gyógynövények, illóolajok, természetes terápiák alkalmazását részesítsd előnyben.

   

Mozogj rendszeresen, ami serkenti a vérkeringést, frissít, mentálisan és fizikailag is fitten tart. Betegség esetén pihenj, nem kell mindent egy lapra feltenni.

   

Legyél következetes és fokozatosan, lépésről lépésre válts életmódot!

  

Hittel tedd meg az első lépést! Nem kell hozzá látnod az egész lépcsőt, csak az első lépcsőfokot.”

  

Most akkor végül is mi az, amit megehetsz? Ebben tudok neked segíteni, személyre szabott táplálkozási ajánlásaimmal. Az utánkövetéssel segítségemre, támogatásomra számíthatsz. Online vagy személyes konzultációval állok rendelkezésedre:

   

Sebeők Sarolta – táplálkozási szakértő és fitnesz edző; www.mozduljanyu.hu

NYÁRON SEM ÁLL MEG AZ EDZÉS!

Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!


Vissza