ÓRIÁSI VÁLTOZÁS MAJDNEM 50 ÉVESEN – döbbenetes fotó a cikkben!

2019 június 13. Haris Éva

Érhet el az ember jelentős változást, fogyást és átalakulást közel 50 éves férfiként? Igen, itt a bizonyíték! Tartsatok velem, és ismerjétek meg Gyuri történetét.

 

2018. szeptemberében felhívott egy férfi, aki egy régi álmomat valósította meg. Általa ismertem meg Tóth Gábort és kezdődött a közös munkám a blnce termékek fejlesztőivel, megálmodóival. Évek óta figyelemmel kísértem Bio Gabi munkásságát és igencsak megtiszteltetésnek vettem, hogy személyesen is megismerhetem. De ez az írás nem Gabiról szól, hanem arról az emberről, aki összehozott bennünket. Az úr Németh György, aki számomra igazi unikum, egy problémamegoldó ember, aki amióta ismerem, minden téren segíti az életemet. Pénzzel nem megfizethető, amennyi támogatást kapok tőle, így gondoltam egy új test, egy jobb minőségű élet az, amivel én viszonozhatom a segítségét. Erre Gyuri 100%-ig nyitott volt, és el is kezdődött a közös munkánk.
               
                                          
2018. október 14.-én 26,8% zsírszázalékkal és 3,6 kg zsigeri (a hasi szerveinket borító) zsírral, 35,7 kg vázizomtömeggel és egy közepesen elhízott testtípussal álltunk neki az életmódváltásnak. Némi magyarázat az értékekhez azt hiszem, dukál.

 

A testzsírszázalék, azt mutatja meg, hogy mekkora a test valós zsírtartalma, a zsírtalan izomtömeg a szervek, és minden egyéb szövethez képest. A testzsírszázalék egy mérőszám, mely utal az edzettségi szintre is. Gyuri esetében az ideális 17% alatt lett volna.

 

A zsírszázalék mellett fontos ismerni a zsigeri zsírok mennyiségét. Zsigeri zsírok – viszcerális zsírok –  mindenkiben vannak: a hasnyálmirigyet, a májat, a veséket, a szívet borítják be, így védve őket a külső behatásokkal szemben. A zsigeri zsír hormonszerű anyagokat (gyulladási faktorok, inzulin) termel. A hasüregi zsír kezdetben nem látványos, sőt sokszor a férfiak abszolút férfiasnak tartanak némi pocakot.

              
A viszcerális zsír a vastagbél és az artériák falának gyulladását okozza, továbbá jelentős kockázati tényezőt jelent a szív- és cukorbetegség, valamint bizonyos daganatok szempontjából is. Egyes kutatások szerint a szövet stresszhormont, vagyis kortizolt termel, ezáltal rontja a hangulatot, emellett csökkenti a boldogságot kiváltó endorfinok szintjét is. Így a viszcerális zsír nemcsak életünkre, de hangulatunkra is káros. 1 kiló körüli zsigeri zsír az ideális.

 

A vázizomtömeg mennyisége is fontos összetevője egy jó étrend kialakításának, hiszen nagyban meghatározza a napi alapanyagcserét. Az izom egy energiakohó, minél több van belőle, annál többet lehet enni (ez kicsit egyszerű megfogalmazás, de alapjaiban igaz). Gyuri izmokkal jól el volt látva, ez köszönheti a rendszeres sportnak. Azért itt meg kell jegyezzem, hogy tapasztalatom szerint a növés időszakában (20-23 éves korig) a jól megalapozott vázizomzat szinte elengedhetetlen, és a felnőttkori sport már nem tudja behozni a gyermekkori sport hiányát.

                       
Nézzük akkor, mi is történt. Gyuri alapanyagcseréje 1800 kcal volt az első mérésnél. A belső zsírok eltüntetése volt az elsődleges cél, hiszen ezek nélkül sokkal jobb zsírégetővé válik a test. Nagyon komoly kalória-megszorítással kezdtünk. 1000 kcal körül evett naponta. Kivettük az étrendből a legtöbb káros E-számokat tartalmazó ételeket. Közel azonos arányban tartalmazta az étrend a szénhidrátokat (csak összetett formában) és a zsírokat is. És még mielőtt valakinek az jutna az eszébe, hogy az éhhalál szélére kergettem szegény embert ennyi energiával, heti 3-4 súlyzós edzés és hozzá 20-30 perces kardió tréningek is simán mentek. Az elején az éhségérzet dominálhat, de nem a test, hanem az agy éhes.

 

Azaz megszoktuk, hogy folyamatosan rágcsálunk valamit, akkor is, ha unatkozunk, akkor is, ha utazunk, és akkor meg pláne ha fáradtak vagyunk.

 

Ezek mind felesleges kalóriák, amiket a test nem igényel, csak megszokásból történik. Pár hét alatt elmúlik az éhség és jön helyette egy jobb hangulat, egy nagyobb energiaszint (ismétlem, 1000 kcal-ról beszélünk) nagyobb kitartás és egy sokkal jobb általános közérzet. 8 hétig folytattuk ezt az igen alacsony kalóriás étrendet. Tovább nem nagyon érdemes, mert lelassítja az anyagcserét (bár én, amíg a fogyás üteme változatlan, megszoktam hagyni, akár 12-18 hétig is).

 

A januári mérés már kardinális változásokat mutatott. A zsírszázalék 19,7%-ra változott, a belső zsírok súlya 2.2 kg lett, és az izomtömeg 0,8 kg-al emelkedett. Ráadásul ez az időszak év végére esett, decemberben ünnep-ünnep hátán van és ez a „bűnözések” melegágya, de ahogy ezt Gyuri megmutatta, lehet ezt észszerű keretek közt is csinálni, nem szükségszerű a karácsonyi zsírraktározás. Látványos volt a változás, az kétségtelen, de még többet akartunk.

 

Az összkalóriát megemeltük 1500kcal-ra és rendbe tettük az edzések körüli étrendet. Edzések előtt megemeltük a szénhidrát bevitelt és edzés után a fehérjére fordítottunk nagyobb hangsúlyt. Nagyon sokat köszönhetünk a Slim Flash készítménynek és a Crunchynak, mely fontos kiegészítője lett a reggelinek, és aktív támogatója a bélflórának.

 

A február is meghozta a hozzá fűzött reményeket 14,7%-os testzsírt, melyből 1,5 kg volt a zsigeri zsír a vázizmok pedig 38,5 kg-ra nőttek. Olyan ez, mint egy csoda, pedig nem az. Bárki számára elérhető, csak meg kell tenni a hozzá vezető lépéseket. Reggel edzés, megfelelő folyadék, megfelelő minőségű és mennyiségű ételek. Én nem hiszek a napi öt-hatszori evésben, három főétkezés, és ha van edzés, akkor egy funkcionális (edzés körüli) étkezés bőven elég. Le kell szokni a nassolásról és háttérbe kell szorítani az édes ízeket – a mesterséges édesítőket sem preferálom – .

 

Mivel Gyuri már elmúlt 49 éves, elérkezett az ideje a tesztoszteronszint természetes fokozásának. Ebben sincs semmi ördöngösség, hiszen a férfi hormonok szintje a korral csökken, de a természet ad nekünk Maca gyökeret, ami egy apró zöldgyökér, kalcium- és vastartalma sem elhanyagolható, de nagyban segíti a hormonrendszer egyensúlyát. A Tribulus terrestris (magyarul királydinnye) szintén megfelelő, ha a férfi hormonegyensúlyt szeretnék természetes módon helyreállítani. Azért érdemes szem előtt tartani, hogy ezek a növények vajmi keveset érnek, ha nincs mellé a legnagyobb tesztoszteronfokozó, a mozgás, és ezen belül is a súlyzós edzések. Az étrendbe betettünk egy nagyobb kalóriatartalmú napot, hogy mozogjon az anyagcsere – ezt hívhatjuk csaló napnak, bár egy kicsit sem csalás, hiszen fontos szerepe van.

 

Eljött a meteorológiai tavasz és Gyuri már készen is volt a strandfazonnal. 12.2%-os zsírszázalékkal, 39,3kg vázizomtömeggel és 1,1 kg viscerális zsírral. Ez az állapot, amiben egy közel 50 éves férfi a lehető legjobban érezheti magát. Van önbecsülése, jó a hangulata, megfelelő a szexuális energiája és 100%ig férfinek érezheti magát. Gyuri nem diétázik, Ő életmódot váltott, ma már tudja, hogy ez az életvitel, táplálkozási stílus, nem átmeneti, hanem egy életre szól. Megtanulta a teste jelzéseit és most már minimális kontrollal állítja össze az étrendjét és tartja a testösszetételét az optimális szinten.

 

Fontos megemlíteni, hogy egy ilyen változáshoz kell egy kiváló és inspiráló edző, aki nem más, mint Baski Sanyi (nem sokára róla is olvashattok majd), és egy támogató feleség Blanka személye.

                             
Az egyik legnagyobb tanulság ebben az átalakulásban, hogy a testsúlya januártól márciusig 87 kg-ról 79 kg-ra változott, de a látvány ennél sokkal többet mutat. A testkép változás miatt a testtípus a közepes elhízásból az izmos kategóriába került, és ami még ennél is sokkal fontosabb, hogy januárban Gyuri biológiai kora (a testösszetétel alapján kalkulált életévek) 50 év volt, ami a személyi igazolványában írtnál 365 nappal több,  jelenleg pedig a teste 44 éves. Íme az előtte-utána fotó:
             

 

Azt tapasztalom, hogy 50 éves kor felé haladva a férfiak jelentős része már nem foglalkozik a testével. Hatalmas pocakok, lógó cicik látványa terjeng nyáron a strandokon. Nem kellene ennek így lennie, az elhízás nem esztétikai probléma, hanem számos betegség melegágya. Gyuri egészségesen állt neki az életmódváltásnak, így sokkal egyszerűbb és kevésbé korlátozó volt az étrendje.

 

HOGYAN KÉSZÜL A TOKIÓI OLIMPIÁRA TÓTH KRISZTIÁN CSELGÁNCSOZÓ?

Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!


Vissza