RENGETEG ANYUKÁNAK FEJTÖRÉST OKOZ: táplálkozás a szoptatás alatt

2019 április 9. Sebeők Sarolta

Szervusz kisöreg! Milyen itt kint a világosban? Milyen itt kint a hangos világban? Hiányzik Anya szívdobogása? Itt van ő most is, és vigyázunk rá, hogy minden nap valami finommal és egészségesdel tudjon téged táplálni. S hogy sokáig itt legyen veled, még évtizedek múlva is mosolyogva nézzen rád. A legjobb nő az életedben!

 

Anyaaaa, pihenj! Az, hogy milyen az alakod, most ne érdekeljen. Hidd el, ahogy múlnak a hetek, úgy fog a hasad szépen visszalapulni, és te egyre csinosabb leszel.

 

Persze neked minden egyes nap számít, nekünk is, neki is! Sokkal fontosabb most az, hogy az első hat hétben elsősorban átéld az anyaság örömét. Amikor csak tudsz pihenj, feküdj le! Hagyd a lakást, hagyd a szennyest, ha kell és van rá lehetőséged, hívj segítséget, ne szégyelld!

 

Ebben a cikkemben az étkezésre fogok kitérni, a mozgásról annyit, hogy pihenj, amennyit tudsz! A napi teendőkön kívül, amiben a napi sétálás is benne van, nem kell különösebb tornázás, edzés. Futás, kocogás semmiképpen. Gondolj bele, hogy mi történt veled még pár hete. Az egész pocakbelsőd szerte-szét van. Hagyd, hogy újra megerősödjön, visszarendeződjön! Ezt az orvosod 6 hét után a kontrollvizsgálaton ellenőrzi, majd jöhet a mozgás, de erről a következő részben fogok írni. 

 

Hogyan tovább? Kell-e többet enni? Ha igen, mennyivel és mihez képest?

 

A szoptatáshoz még több energiára van szükséged, mint a várandósság idején. Tehát elvileg most még többet ehetsz. De ne érts félre, ez most nem a fél tábla csokit vagy a négy gombóc fagyit jelenti. Az elvek ugyanazok! Nincs cukor, nincs finomított szénhidrát.

 

Most a normál étkezésedhez képest 500 kalóriával ehetsz többet. Ez kb. 3 dl növényi tej, 20 g olajos mag, vagy egy óriási adag köleskása, tele mennyei finomsággal, superfoodokkal

 

Nem javaslom a szigorú fogyókúrázást ebben az időszakban. Mindössze az odafigyelést, a diéta betartását! A bevitt tápanyag a baba emésztésére is hatással van, ezért fontos a kontroll, a minőségi étrend kialakítása. 

 

 

✅ Tartsd a diétát, de ne fogyókúrázz!

 

✅ Legyél mindig ápolt, de ne foglalkozz a pocakoddal!

 

✅ Igyál mindennap gyógynövényteát és elegendő vizet!

 

✅ Étkezz változatosan!

 

✅ Továbbra is szedj vitaminokat, táplálékkiegészítőket!

 

✅ Tedd, ahogy jónak látod, ne a perceket és az órákat számold!

 

✅ Biztos, hogy jól csinálod, neki te kellesz és te vagy a legfontosabb!

 

✅ Jó anya vagy! 

 

✅ Folyadékfogyasztásod maradjon 3 liter, ennél kevesebbet ne igyál! Ez lehet cukormentes gyümölcs-, vagy gyógynövénytea, zöldségsmoothie is.

 

✅ A csalán, a citromfű és az alma teák vagy azok keveréke hozzásegíthet, hogy könnyebben feldolgozzuk ezen időszak nehézségeit. Mind a mentális, mind a testi problémák felmerülése esetén segítik a szervezetünket. Könnyebbé válhat az esetlegesen felmerülő szülés utáni depresszió* feldolgozása, rendszereződik a bélműködés, és ösztönözzük szervezetünket, hogy erőteljesebb működéssel elindulhasson a test „normál üzemmódja”.

 

✅ Mivel naponta 500 ml és 1000 ml között termelődik az anyatej, így ennyivel többet is kellene inni. Szerintem a 3-4 liter folyadék elfogyasztása nem is olyan nehéz: készíthetsz gyümölcsleveket, vagy zöldségturmixokat is. Fogyassz sok zöldséglevest, de ne helyettesítsd vele az étkezést! A folyadékot próbáld meg úgy elosztani a nap folyamán, hogy étkezés előtt 20 perccel igyál utoljára, és étkezést követően legalább 30 percig ne igyál nagyobb adag vizet.

 

 

✅ A fogyókúra nem javasolt, azonban a minőségi ételeket keresd a boltban. Kerüld a cukrot és a péksüteményeket, a kávét továbbra sem javaslom. A tejtermékek pedig bánthatják a baba pocakját is, valamint kiütéses is lehet tőle.

 

✅ Amennyiben fáj a baba pocakja, kezdj el jegyzetelni, hogy melyik napon mit ettél, és a jegyzetbe rögzítsd a hasfájásokat is, így könnyen vissza tudod nézni, hogy melyik ételre hogyan reagál a kicsi. Amit minden baba nagyon szeret, azt pedig a pocak-masszázs, ha ehhez 100%-os tisztaságú (pl. doTERRA illóolajokat használsz, akkor biztosan könnyítesz a kellemetlen tüneteken.

 

Jó, ha előre gondolkodsz, vásárolj eszerint és így biztosan nem marad az utolsó pillanatra az étel beszerzése, elkészítése sem.  A főzelékek, az egytálételek gyorsan elkészíthetőek és több napig tudod azokat fogyasztani. Ha van időd, akkor készíthetsz lefagyasztható ebédeket is, amit csak ki kell venni és melegíteni.

 

A hozzátáplálás során javaslom, hogy kerüljétek a sok édes ízű ételt, mert a gyerekek az ízhez szoknak hozzá. A babapiskótát, a bolti kiflit mindenképpen mérsékelném és a lehető legkevesebbet adnám neki. A készen kapható bébiételek, bébi rágcsálnivalók sokkal jobbak, ha épp nem vagy konyhatündér, vagy nincs rá időd.

 

Szoktasd hozzá az étkezéshez, tudatos táplálkozáshoz a gyermekedet! Szagoljátok meg az ételt, legyen az étkezés asztalnál, ne futkározz utána játék közben, ne nézzen tv-t, ne legyen nála mobiltelefon, míg az étkezés a „program”.  Nem baj, ha kézzel eszik, így legalább azt is érzi, hogy milyen állagú az étel. Nevezzétek nevén az ételt, és tálalj szépen. A tudatos táplálkozás során az illat, az látvány, az ízek mind fontosak.

 

SPORTOLJ A SZABADBAN, ITT A JÓ IDŐ! – extra tippek kisgyerekes szülőknek is

 

Személyre szabott segítségért fordulj hozzám bizalommal a www. mozduljanyu.hu oldalon.

 

* Amennyiben szülés utáni depresszió gyanúja merül fel, akkor mindenképpen javasolt szakember felkeresése! Ha ehhez több segítségre van szükséged, keress minket a honlapunk Kapcsolat menüpontja alatt található elérhetőségeken. 

 

Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!


Vissza