SPORTOLJ A SZABADBAN, ITT A JÓ IDŐ! – extra tippek kisgyerekes szülőknek is

2019 április 2. Sebeők Sarolta

Eljött a várva várt igazi szép idő. Szinte már nyárnak is lehet érezni ezt a csodás napsütéses melege! Nekem ez több okból is öröm: például ilyenkor kezdek neki újra a futóedzéseknek. A teremben lévő futógép nem a kedvencem, mert szerintem futni a szabadban a legjobb. A futáson kívül természetesen más edzéseket is lehet a szabad levegőn végezni.

   
Kétgyermekes anyukaként nekem sokszor az jutott, hogy a gyermekeimmel együtt töltött szabad levegős játék mellett edzettem. Amíg picik voltak, addig a babakocsiban tologattam őket, majd a közeli focipálya sarkában állítottam le a babakocsit az alvó gyermekkel, míg én körbe-körbe futottam, kocogtam. Később, ahogy a gyerekek nagyobbak lettek, de még babakocsiban szívesen ücsörögtek, jött a „görkoris anyu”, és toltam a babakocsit görkorival a lábamon.

   
2-3 éves korukban sokat kerékpároztunk: a gyermekem a biciklisülésben, én pedig tekertem, miközben gyermekdalokat énekeltem.

   
Amikor már a játszótér volt a legmenőbb hely a gyermekeim számára, akkor ott edzettem. Itt láthatsz egy rövid videót a játszótéri edzésemrőlItt aztán rengeteg a lehetőség: húzódzkodás, tolódzkodás, fekvőtámaszok. A legjobb hasgyakorlathoz, a plankinghez csak annyi kell, hogy le tudjunk valahova könyökölni (például egy padon vagy akár a füvön).

        
A jó idő beköszöntével a csoportos óráimat is szabadtéren tartom meg, hiszen a többi anyuka is nagyon várta már ezt az időjárást.

 

                 
Számomra a nyári szabadság sem telhet el mozgás nélkül. Ha elmegyünk nyaralni, én is szeretek pihenni, de a legjobb az, amikor a parton futhatok reggelente. Korábban kelek, mint a többiek, és lemegyek kocogni egyet. Sokszor futok bele szó szerint szabadtéri edzőeszközökbe is, ilyenkor néhány gyakorlattal színesítem a kardio-s edzésemet.

                  
Kedvenc eszközöm pedig az edző kötél, amit tényleg bárhova magammal tudok vinni. Ilyet te is könnyen be tudsz szerezni már a legtöbb sportüzletben. Egy játszótéren a hintaállványára is tudod rögzíteni, és a segítségével például néhány olyan gyakorlatot is el lehet rajta végezni, mint ami ebben a videómban látható.

                
Segítségként az alábbiakban videókban a szabadtéri edzéseimből láthattok ízelítőt:
● reggeli torna eszköz nélkül, akár a teraszon
● farizom gyakorlatok egy pad segítségével

 

 

Mire figyelj a szabadtéri, jó idős edzések alatt?

 

🔵 A nap ereje erősebb, mint aminek látszik, ezért használj napvédő krémet! ☀️

 

🔵 Védd a szemed és a fejed is a nap káros sugaraitól! ☀️

 

🔵 Igyál elegendő folyadékot, akár fél-egy literrel is többet!

 

🔵 Fülhallgató kocogás közben csak az egyik füledben legyen,
      hogy hallhatóak legyenek számodra a körülötted zajló események is!

 

🔵 Este már ne indulj neki egyedül a kocogásnak, legyen edzőtársad!

 

🔵 Sötétedés után megfelelő fényvisszaverőket használjatok!

 

🔵 A sportöltözeted legyen kényelmes, a cipőt szaküzletben vásárold!

 

🔵 Amennyiben fájdalmaid vannak, akkor vegyél vissza a tempóból, pihenj!

 

🔵 Mindig melegíts be, és nyújts az edzés végén!

 

🔵 Legyen nálad mobiltelefon!

 

🔵 Nem minden a mozgás, az egészség a konyhában kezdődik!

 

Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!


Vissza