EGYÉL OKOSAN A TERHESSÉG ALATT – NE KETTŐ HELYETT!

2019 március 27. Sebeők Sarolta

Van egy olyan mondás, hogy a terhesség alatt szabadon ehetünk bármit, amit a szervezetünk megkíván. De sajnos nem így van. Ha a szükségesnél több táplálékot fogyasztunk, azzal sem a babának, sem magunknak nem segítünk. Sőt, a terhesség alatt felszedett plusz kilók sem tűnnek majd el nyomtalanul. A  várandósság alatt is a táplálék minősége a fontos, nem pedig a mennyisége. Érdemes már a babatervezés alatt odafigyelni a helyes életmódra, mint azt az előző cikkemben írtam.

 

Így kezdődik: hurrá, megvan a pozitív teszt, mindenki boldog! A baba már 5-6 hetes a pocidban. Hogyan vigyázz rá az étkezéseddel?

 

Vitaminok, amelyek fontosak számodra:

 

A multivitamin, azaz kismama vagy magzatvédő-vitamin, a vas-komplex, a B-komplex (előző cikk) mind fontosak lehetnek. Javaslom továbbá a magnézium fogyasztását is.

 

Mire jó a magnézium?

 

A magnézium és a B6-vitamin egyaránt hozzájárul a fáradtság és a kifáradás csökkentéséhez. Javasolt jelentős szellemi igénybevétel esetén, sportolóknak, továbbá diéta, fogyókúra esetén (az alacsony magnéziumbevitel miatt) és kismamáknak a görcsök elkerülése, csökkentése érdekében. Később a kimerültség és a szellemi topforma elérésében lesz nagy szerepe.

 

               

Minőségi étkezés a terhesség alatt

 

Úgy gondolom, hogy a terhességed során mindössze 300-500 kalóriával kell többet enned, ami kb. két banán (300 kcal).

 

Ne hagyj ki túl sok időt két étkezés között, hogy ne ingadozzon a vércukorszinted és ne legyél farkaséhes (így valószínűleg nem fogod felfalni a hűtőszekrényt). Maradj meg a napi többszöri étkezésnél, és egyél átlagosan 4 óránként. Ne terheld meg a gyomrodat: ha úgy érzed, hogy neked kellemesebb a közérzeted attól, ha naponta csak 2-3 alkalommal eszel (de akkor tartalmasabbat), akkor legyen így. A fontos az, hogy minőségi ételt tegyél a tányérodra. A terhesség második felében úgysem fogod tudni megterhelni a gyomrod, mert akkor jön a gyomorégés és a gyomorsav-túltengés. Fogyassz zöld színű zöldségeket, ezek lúgosító hatásúak, valamint javasolt a lassú felszívódású szénhidrátok választása, hiszen azok kevésbé emelik a vércukorszintet.

 

Kerüld a puffasztó ételeket!

 

Jobb hozzászokni, hiszen ezeket a szoptatás alatt is kerülni kell majd. Ha már most vezetsz étkezési naplót, akkor tudni fogod, hogy melyek azok az ételek, amelyektől fáj a hasad, ég a gyomrod vagy puffadsz. Ezen ételeket hagyd ki az étrendedből! Fogyassz sok nyers étket, készíts magadnak smoothie italokat (ne a boltit vedd meg!), csinálj zöldségturmixokat, és tegyél hozzá a BLNCE őrleményekből egy-egy kanállal, így fedezve a legtöbb vitamint és a rostokat. Az étkezési naplóban vezetheted, hogy mikor, miből és mennyit ettél, és azt is, hogy ezek után hogyan érezted magadat. Ha valamitől puffadás, hasmenés vagy bármilyen más szokatlan tünet lépne fel, akkor vissza tudod lapozni a kis füzetedet, és könnyen megtalálod, hogy mi okozhatta a problémát.

 

Legyen elegendő a rostbeviteled

 

A rostdús táplálkozás főleg az utolsó harmadban fontos, ugyanis ilyenkor jellemző a székrekedés és az aranyér-problémák. A rostdús étkezés segít a székrekedés elkerülésében. Természetesen emellett megfelelő folyadékfogyasztás is szükséges. Rost-kiegészítésnek javaslom a már fent említett BLNCE táplálékkiegészítőit. Édesség iránti vágyadat a BLNCE biocsicsóka sűrítménnyel, illetve a ropogós Crunchyval elégítheted ki. Ha eddig nagyon alacsony volt a rostbeviteled, akkor pár nap kell a beleidnek, hogy megszokják azokat. Elindul egy bélműködés, ami hascsikaráshoz hasonló tüneteket produkál, puffadhatsz, és akár egy-két napig lazább székleted is lehet, de ne izgulj: minden rendben van, csak tisztulnak a belek.

                       

Továbbra is a legfontosabb, hogy kerüld a cukros, finomított szénhidráttartalmú élelmiszereket! Ne fogyassz mesterséges édesítőket tartalmazó, szénsavas üdítőket sem. Ha lehetséges, kerüld a génmódosított szóját, a génkezelt húsokat és a tartósítószereket, ízfokozókat is. Helyette fogyassz minél több természetes tápanyagban gazdag élelmiszert. Ha már ezeket betartod, sokkal jobban fogod érezni magad!

 

ÍGY ÉTKEZZ, HA KISBABÁT TERVEZEL!

Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!


Vissza