ÍGY ÉTKEZZ, HA KISBABÁT TERVEZEL!

2019 március 14. Sebeők Sarolta

Amikor úgy döntesz életed párjával, hogy gyermeket szeretnétek, akkor érdemes odafigyelni arra is, hogy mit eszel. Egyértelmű, hogy a dohányzás és az alkohol nem segít, de tudtad például, hogy megnehezíti a fogamzást a túlzott tejfogyasztás?

 

A testünk örök egyensúlyra törekszik. A csecsemőkor után nem rendelkezünk a kezináz nevű enzimmel, mely a tejben lévő kazein fehérje lebontásáért felelős. Ha rendszeresen, nagy mennyiségben fogyasztunk tejtermékeket, akkor ez elveszi a testünk a szükséges energiáit máshonnan.

 

E-mentes étkezés

 

Javaslom az adalékmentes étkezést, hiszen a sok tartósítószer és E jelzés ártalmas lehet. Ezek közül a glutamát nevű tartósító-ízfokozószert mindenképpen kerüljük a terhességre készülve! Ez a tartósítószer megemeli a prolaktin-szintet. A prolaktin-szint emelkedése egyetlen esetben normális: ha szoptatunk. Azonban, ha szoptatunk, akkor kisebb az esélye a teherbe esésnek. Tehát a testünk sok glutamát fogyasztása esetén úgy értelmezi a jelzéseket, ha már a prolaktin-szint is emelkedett, hogy most ne essünk teherbe, hiszen szoptatunk. Ugyan a kutatások azt mondják, hogy a glutamát nem jut át a véragy-gát tengelyen, de az agyfüggelék-mirigy területe a védettségen kívül esik, sőt az ízlelőbimbókon keresztül mindenképpen stimulálja a központi idegrendszert.

 

A tervezett várandósság előtt javasolt az ideális testsúly elérése. Ez nem csak azért fontos, hogy később minél kevesebb súlyt kelljen leadni, hanem az egészségünk és a baba egészsége érdekében is jó, ha figyelünk saját magunkra. 

    
A kismama kalóriaigénye a terhesség alatt átlagosan mindössze 300 kalóriával nő meg, ami két banánnal megegyező mennyiség! A rendszeres és egészséges táplálkozás betartásával nem kell tartani az elhízástól, hanem bátran kielégíthetjük táplálkozás iránti vágyunkat.

 

 

Semmiképp ne együnk két ember helyett, és továbbra is kerüljük azokat az élelmiszereket, melyek nem az egészséges táplálkozás részei. Hagyjuk el azokat az ételeket, melyek az anya és a baba egészségét veszélyeztetik. Javaslat: ajánlottak az egészséges, és elsősorban a gluténmentes gabonák, legalább három-négy adag zöldség és gyümölcs, egészséges fehérjeforrások, mint a hüvelyesek, olajos magvak, növényi proteinek, hasznos zsírforrások, például az avokádó, a kókusz bármilyen formája, az olívabogyó.

 

A várandósság tervezésével egy időben javaslom a megfelelő vitamin- és ásványi anyag bevitelét táplálékkiegészítők formájában. A nőgyógyásszal történő konzultációt követően lehet magzatvédő-vitamint szedni.

 

Mire jó a folsav?

 

A folsav vízben oldódó vitamin, a B-komplex további tagja. Nélkülözhetetlen a vörösvértestek képzésében. Elősegíti a fehérje-anyagcserét, fontos a sejtek osztódásához. Terhesség alatt ajánlott mennyiség: 800 mcg. Fokozza a tejképződést, késlelteti a haj őszülését, valamint fájdalomcsillapító hatású.

 

Mire jó a B-komplex?

 

A nyolc féle B-vitamint tartalmazó étrendkiegészítő aktív összetevői hozzájárulnak az idegrendszer normál működéséhez, a kifáradás csökkentéséhez, a normál pszichológiai funkció fenntartásához, az immunrendszer normál működéséhez, illetve részt vesznek a normál energiatermelő anyagcsere-folyamatokban.

 

Előnyei: segíti a szénhidrátok megemésztését, javítja a látást, enyhíti a hányingert, csökkenti az izomgörcsöket.

 

Mire jó a vas?

 

Nélkülözhetetlen ásvány az élethez, mert szükséges a hemoglobin termeléshez (vörösvértestek képződéséhez). Az élelmiszerekből a vas csupán 8%-a  szívódik fel. Napi javasolt mennyiség: 10-20 mg (nőknek több!).

 

Jó egészséget kívánunk!

 

10 + 1 KÖNNYEN BETARTHATÓ TIPP AZ ÉLETMÓDVÁLTÁSHOZ

Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!


Vissza