A TUDATOS TÁPLÁLKOZÁS 4+1 LEGFONTOSABB ELEME – a dietetikus segít

2019 március 6. Horzsa Krisztina

Ha valaki szeretne életmódot váltani, ahhoz kismillió okos tippet és ötletet kaphat, olyannyira, hogy a végén már nehéz eligazodni, ellenben könnyű elveszni a sokszor ellentmondásos jótanácsok között. Így vannak ezzel néha dietetikusunk kliensei is, ezért most összegyűjtötte nektek a tudatos táplálkozás 4+1 legfontosabb alapelvét. 

 

1️⃣ Adj időt magadnak!

 

Walter Hagen azt mondja: “Ne rohanj és ne emészd magad, csak látogatóba jöttél ide, ezért állj meg, és érezd a virágok illatát!” Fogadd meg a jótanácsot. Ebben a rohanó világban nem jut idő a rendszeres táplálkozásra, de egy kiadós, nyugodt pihenésre sem. Az életvitelünk befolyásolja az egészségünket, a negatív életmód pedig negatív következményekkel járhat. Ezért teremts rendszert a mindennapjaidban, akár étkezésről, akár munkáról van szó. Figyelj önmagadra is, legyen néha „énidő”. 

 

2️⃣ Törekedj a rendszerességre!

 

Az egyik legfontosabb dolog a rendszeres táplálkozás. Az emberi szervezetnek is szüksége van bizonyos szabályokra, egy rendszerre, amelyre beállíthatja működését, például a szénhidrát- és zsíranyagcserét. Ha a táplálkozás rendszertelen, akkor felborulhat a szervezet működése, így az emésztés is.

 

Épp ezért törekedjünk arra, hogy a főétkezések: a reggeli az ebéd és a vacsora legyenek mindig nagyjából azonos időpontokban. A reggeli 7-8 óra között, ebéd 12-13 között, vacsora pedig 18 óráig bezárólag ajánlott.

 

Ha úgy érzed túl sok idő telik el reggeli és ebéd, vagy ebéd és vacsora között akkor tízóraira, uzsonnára gyümölcsöket és zöldségeket fogyaszthatsz változatos formában elkészítve.

 

 

 3️⃣  Reggelizz!

 

A reggeli az egyik legfontosabb étkezésünk. Segíti a koncentrálóképességet, fokozza a teljesítményt a délelőtti órákban, akár fizikai, akár szellemi munkáról is legyen szó.  Ha reggelizünk, akkor sokkal könnyebb ellenőrzés alatt tartani a nap további részében elfogyasztani kívánt étel mennyiségét. Reggelire célszerű teljes kiőrlésű gabonaféléket, natúr vagy növényi tejtermékeket, gyümölcsöket, és zöldségeket fogyasztani.

 

 4️⃣ Ne kapkodj!

 

Próbálj meg lassan, zavartalan körülmények között enni, szánj időt a minőségi étkezésre! Nehéz ebben a kapkodó világban napközben leülni nyugodtan étkezni. Pedig ha így teszünk, sokat tehetünk egészségünkért, hiszen akkor hagyunk elég időt az agyunknak, hogy érzékelje, hogy jól laktunk. A szükséges kalória akár ötszörösét is képesek vagyunk elfogyasztani ellenkező esetben, amely így metabolikus szindróma kialakulását is okozhatja.

 

A nyugodt evéshez tudatosság kell, mint ahogyan a minőségi ételek választásához is a mennyiségi helyett.  A ráérősen elfogyasztott étel segíti, hogy mi is nyugodtabbak legyünk, ami a mai stresszes világban fontos tényező. Töltsünk együtt minőségi időt este egy finom vacsora mellett, ahol a nap eseményeit is meg tudjuk beszélni.

 

1️⃣ Igyál megfelelő mennyiségű vizet!

 

Talán már közhelynek hangzik, hogy igyunk igyunk, igyunk… 🙂 Mégis muszáj ezt megjegyezni, ha az egészséges életmód kialakítása vagy fenntartása a cél. Elégtelen folyadékfelvétel esetén a vízháztartásunk felborulhat, csökkenhet a szellemi teljesítőképesség, és az elfogyasztott élelmi rostok sem tudják a telítő szuperképességüket kifejteni.  Ezért mindig legyen mellettünk egy folyadékkal teli üveg!

 

Ha tetszett szakértőnk cikke, olvasd el az előző aktuális írását is:

 

MOST MÉG MEGELŐZHETED A TAVASZI FÁRADTSÁGOT!

Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!


Vissza