10 + 1 KÖNNYEN BETARTHATÓ TIPP AZ ÉLETMÓDVÁLTÁSHOZ

2019 február 25. Sebeők Sarolta

Magyarországon több, mint 500 ezer ember él a 2-es típusú diabétesz árnyékában , amely nemcsak az idős generációt érinti, hanem a felnőtt lakosság körében is egyre gyakoribb, ráadásul már az egészen fiatal generációt, a 6-7 éves korosztályt is érinti. Valamint ott az a 2-3 millió ember, akit fenyeget vagy aki cukorbeteg, de nem tud róla. És ott vagyunk Európa élbolyában a szív- és koszorúér-megbetegedések okozta halálozás tekintetében is.

  

Mit is tehetünk a statisztikák javítása érdekében?

   

Az egészséges táplálkozás vezérelvét úgy lehetne megfogalmazni, hogy felejtsd el az ártalmas és a műételeket, iktass be és fogyassz naponta minél több alkalommal rostban gazdag zöldséget, gyümölcsöt és gabonát. Ezek amellett, hogy segítik az emésztést, kimosnak több salakanyagot a szervezetünkből, így hatékonyabban tud dolgozni a szervezet méregtelenítő funkciója.

  

Rost, gabona + zöldség, gyümölcs + megfelelő fehérjebevitel + testmozgás = egészség!

  

10+1 könnyen betartható tipp a változáshoz

         

1️⃣ Étrended változatos legyen: egyél idény szerinti gyümölcsöt, zöldségfélét, főzeléket, esetleg halat, saját készítésű, lehetőleg gluténmentes kenyeret. Rendkívül magas a száraz hüvelyesek rosttartalma, és jelentős a kukorica, zöldborsó, petrezselyemgyökér rostértéke is. A nyers gyümölcs vagy zöldség mindig magasabb rosttartalmú, mint a főtt.

   

2️⃣ A fehér kenyeret cseréld le teljesen saját készítésű, magas rosttartalmú kenyérre.

                                                

3️⃣ Tésztafélék közül is válaszd a magasabb rosttartalmút, csicseri-lisztből készült tésztát, a paleo tésztákat, ezeket könnyen egy bioboltban, de már nagyobb áruházláncok egészséges sorain, vagy webáruházban is beszerezheted.

 

              

4️⃣ Ügyelj arra, hogy egy-egy étkezés alatt elfogyassz legalább 3-4 gramm rostot! Egy étkezés alkalmával mindhárom nagyon fontos tápanyagot add meg megfelelő arányban magadnak: fehérjét, szénhidrátot, zsírt!

  

5️⃣ Fehér rizs helyett használj barna rizst, kölest, hajdinát mivel ezeknek magasabb a rosttartalma és gluténmentesek is.

6️⃣ Az alacsonyabb rosttartalmú élelmiszereket dúsítsd különböző rostokkal (almarost, útifűmaghéj, konjak liszt) és cukormentes gabonapelyhekkel (zabpehely, kölespehely, rizspehely).

                             

7️⃣ Egyél kevesebb finomított étolajban készült ételt, használj inkább kókuszzsírt, vagy olyan edényt, amiben zsiradékmentesen is lehet főzni.

                               

8️⃣ Konyhatechnikai eljárások közül a gőzben főzést, a párolást részesítsd előnyben, vagy készítsd ételeidet fóliában, sütőzacskóban, római tálban. Úgyis fontos a változatosság a szervezeted számára is!

                          

9️⃣ Mellőzd a rántást, a habarást. A levest, főzeléket sűrítsd önmagával, azaz a zöldséget turmixold bele sűrítésként. Ehhez nincs másra szükség, mint egy egyszerű botmixerre. Tejszín, tejföl helyett használj növényi tejszíneket.

                                                  

🔟 Cukor helyett használj természetes édesítőket, pl. stevia, eritrit. Ezek már a legtöbb boltban megtalálhatóak és nem kell belőlük annyit használni, mint a finomított cukorból, mert valóban édesítik az ételed.

                               

1️⃣ Felejtsd el az állati eredetű tejtermékeket, egyáltalán nem nekünk valók. Terhelik az emésztőrendszert és hosszútávon akár autoimmun-betegséghez is vezethet fogyasztásuk.

                              

Valóban költségesebb az egészséges étkezés?

                                

Nem! Hiszen gondolkodjunk hosszútávon, egyrészt, ha sikerül a cukorbetegség esetén elkerülni az inzulinos kezelést, akkor a gyógyszerekre költendő pénzt inkább a kevéssel költségesebb élelmiszerekre fordítjuk. Továbbá, nem használunk olajat, nem eszünk csipszet, nem iszunk üdítőitalokat, nincs csoki és egyéb nyalánkság, nincs cigaretta és nincs alkoholos ital. Meg kell tanulni a maradékokból finomságot, egészségeset készíteni és nem pedig kidobálni a maradék ételt. Ha megvesszük a hozzávalókat, akkor nagyon finom kenyeret süthetünk, melyről tudjuk, hogy mi van benne. Az, amit a boltban megveszünk nem olcsón, se nem finom, se nem egészséges.

   

                     

Vajon miért is nem étkezik a társadalom nagy része egészségesen, miért akkor kezdünk kapkodni levegő után, amikor már késő?

                          

Igen, lustaság vagy időhiány miatt, mert nem hajlandó, nem tudja máshol beszerezni, maga elkészíteni a finomabbat, egészségesebbet. Marad a jól bevált bolti műkaja, aztán majd lesz valahogy ezzel a cukorbetegséggel, magas vérnyomással és csontritkulással. Csak egy picivel kéne jobban odafigyelni magunkra, az időbeosztásunkra, arra, hogy mi a fontosabb az életünkben a rohanás, a megfelelési kényszer vagy az egészségünk! Ráadásul egy kis testmozgással még a hangulatunkon is lehet javítani!

   

Új életmód 21 nap alatt

Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!


Vissza