SZUPERROPOGÓS GLUTÉNMENTES VEGÁN PIZZA – mindössze 2 hozzávalóból!

2018 december 18. Kovács Mirjana

Íme egy szuper recept azoknak, akik valami fiatalos karácsonyi menüre vágynak, vagy szilveszteri vendégvárót terveznek! Mámorító, ropogós és még egészséges is!

 

A korábbi gluténmentes hajdinapalacsinta receptem nagy sikernek örvendett az olvasóim körében, ezért úgy döntöttem, tovább kísérletezek a hajdinával, és megalkottam a számomra tökéletes pizzatésztát, ami vékony, ropogós (nálam ez fontos szempont), ezen kívül pedig percek alatt elkészül, és mindössze két hozzávalót igényel.

 

Korábban gyakran készítettem pizzatésztát csicseriborsóból, ami szintén nagyon finom, viszont ez a recept jóval kevesebb hozzávalót igényel, és ízélményben is ez a verzió nálam viszi a prímet.

 

A hajdina kiváló választás azok számára, akik kerülik a glutént, valamint a finomított élelmiszereket, így a Candida fertőzés étrendi kezelésében is alkalmazható. Magas élelmirost-tartalmának köszönhetően segíti az emésztést, továbbá lassítja a benne lévő szénhidrátok felszívódását, így inzulinrezisztensek és cukorbetegek is nyugodtan alkalmazhatják az étrendjükben.

 

Feltétnek használhatunk bármit, amit szeretünk. Én a pizzát általában paradicsomos alappal készítem, amihez paradicsompürét szoktam összekeverni szárított oregánóval, bazsalikommal, és egy kevés datolya pasztával (opcionális), majd erre kerül mindenféle zöldség, mi szem-szájnak ingere. Ez alkalommal lilahagymát, paradicsomot, piros kaliforniai paprikát és csicseriborsót tettem rá, de sokszor használok gombát, kukoricát, sőt friss rukkolát is. A sajtot már egyáltalán nem hiányolom róla, sokkal jobban szeretem az egyes zöldségek különböző textúráit és ízeit élvezni.

 

Na de most jöjjön a szuperrecept, ami biztosan kedvencévé fog válni azoknak, akik az egyszerűségre és gyors ételkészítésre törekszenek a konyhában az egészséges hozzávalók felhasználása mellett.

Hozzávalók (2 db pizzához):

 

2 bögre hajdinaliszt*

½ bögre + 2 ek víz

csipet só (opcionális)

 

* A hajdinalisztet könnyedén elkészíthetjük házilag is. Helyezzünk natúr hajdinát turmixgépbe, és őröljük porrá.

 

Elkészítés:

 

1. Melegítsük elő a sütőt 200 °C-ra.

 

2. Keverjük össze a hozzávalókat és gyúrjuk tésztává. Ha túl száraznak találjuk, adjunk hozzá még egy kis vizet, ha pedig túl nedves, akkor hintsük meg egy kevés liszttel.

 

3. Miután összegyúrtuk a tésztát, vágjuk ketté, és formázzunk belőle két gombócot.

 

4. Enyhén lisztezett felületen nyújtsuk ki őket sodrófával olyan vékonyra, amilyen vékony tésztát szeretnénk.

 

5. Süssük 5 percig előmelegített sütőben, majd vegyük ki, helyezzük rá a kívánt feltétet, és süssük további 10-15 percig (vagy ameddig a széle szépen megpirul).

 

Jó étvágyat hozzá! 

  Tetszett ez a recept? Kóstold meg Miri másik finom ebédjét is:  
VITAMINDÚS CSALÁDI EBÉD: ÉDESBURGONYÁS PÁSZTORPITE VEGÁN MÓDRA
Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!


Vissza