EXTRA EGÉSZSÉGES FEHÉRJESZELET – NEM CSAK SPORTOLÓKNAK!

2018 március 7. Szalontai Ildikó

Ezt a könnyedén elkészíthető, szuperegészséges, ráadásul sportolóknak is kiemelten ajánlott édességet imádni fogod!

 

2009-ben életmódot váltottam, azóta 30 kg-t fogytam, amire igazán büszke vagyok. Azonban akkoriban elkövettem azt a hibát, hogy hagytam az izmaimat leépülni. Az alacsony szénhidrátbevitel, illetve a kizárólag kardió edzések (hosszú futások, spinning) hatására gyors ütemben fogytam, de szinte eltűnt az izomzatom. Nagyon laza lett a kötőszövetem és finoman szólva nem voltam feszes… 🙂 

 

Az állati fehérjékkel próbálkoztam, de hányinger és gyomorfájás miatt felhagytam a fogyasztásukkal. Hiába használtam gluténmentes, laktózmentes, cukormentes fehérjét, nem éreztem jól magam tőle, ráadásul pattanásokat is kaptam cserébe.

 

Ezért nagyon örültem, amikor rátaláltam a Blnce növényi fehérjékre. Rendszeresen fogyasztom a natúr és a vaníliás változatot is, crossfit és TRX edzésekre járok, és gyakran súlyzós edzéseket is beiktatok. Jelentősen javult a bőröm feszessége, kötőszövetem erősebb, feszesebb és a narancsbőröm szépen múlik.

 

Szerettem volna egy magammal vihető növényi fehérjeszeletet készíteni, ezért próbálkoztam és igazán finom lett a végeredmény. Belecsempésztem az Okos élet csicsókából is, hogy tápláljam bélflórámat és a vércukorszintemet, emésztésemet is segítse.

 

Tehát csupa hasznos dolgot pakoltam ebbe a szeletbe!

 

Gyakran készítem, bedobok egy dobozba néhány kockával, tízóraira, uzsonnára, edzés előtt is imádom!  Így  már nem jelent gondod, hogy napközben nem tudok betérni egy élelmiszerboltba és venni valami gyors fehérje- és energiaforrást, tekintve hogy nem szeretem a színezékeket, adalékanyagokat, rejtett cukrokat.

 

Hatvani bioboltomban és a Pilates edzéseimen is mindenkinek nagyon ízlett, próbáld ki te is! 

 

Hozzávalók:

 

– 15 dkg barnarizs fehérje (natúr kakaóport lehet hozzáadni ízlés szerint)

– 18 dkg cukormentes datolya kimagozva

– 10 dkg aszalt szilva (kén-dioxd mentes, cukormentes)

– 10 dkg aszalt vörösáfonya (kén-dioxd mentes, cukormentes)

– 200 ml víz

– 10 g chia mag

– 40 g mandulaforgács

– 20 g natur, hántolt napraforgómag

– 3 tk. blnce Okos Élet csicsóka sűrítmény

 

Kimagozom a datolyát, hozzáadom az aszalt szilvát, felöntöm a vízzel és felmelegítem, kicsit forralom. Hozzáadom a chia magot, kicsit hűlni hagyom. Hozzáadom az áfonyát (már nem meleg a püré, így a C-vitamin nem károsul) Botmixerrel pürésítem. Hozzáadom a csicsókát is, mandulaforgácsot, (pirított diót, pekándiót… stb.), napraforgómagot. Ezt a masszát kézzel hozzágyúrom a barnarizs fehérjéhez. Ha homogén vagy kemény, de rugalmas gombóccá áll össze, egy sütőpapírral bélelt kisebb tepsibe nyomogatom és hűtőbe teszem. (Ha túl száraz, mehet bele még egy kicsi víz).

 

 

Nagyon finom, kicsit rogogós a magok miatt, de amúgy rugalmas. Nem potyog és nekem nagyon-nagyon bejön! Remélem tetszeni fog Nektek is.

 

Reggelre igazán rugalmas állaga lett, olyan, mint egy nyújtható tésztának. Akár jó minőségű olvasztott, cukormentes, tejmentes olvasztott csokival is be lehet vonni, mint egy sportszeletet. (A precízen táplálkozók azért felmérhetik a kakaó, csokoládé kockázatait BioGabi cikksorozatában IDE kattintva.) 

 

Lehet bele tenni még goji bogyót is, esetleg golyóvá formázni, mandula a közepébe, kókuszreszelékbe vagy natúr kakaóba hempergetve is isteni lehet. 

 

Jó étvágyat! 🙂

 

◊◊◊

A képek illusztrációk.    

Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!


Vissza

Kapcsolódó cikkek