EGYSZERŰ ELVEK AZ OKOS ÉTKEZÉSHEZ

2018 január 30. Tóth Gábor

Tíz tuti tipp, és táplálkozásunk egészséges lehet? Bizony! Szakértőnk beavatott minket a legfontosabb titkokba.  A cikksorozat első részét ITT, a második részét pedig IDE kattintva olvashatod el. Most pedig jöjjön étkezési mini-kurzusunk befejező része. 

 

8. Biztosítsunk magunknak egészséges bélflórát!

 

Az emberi bélrendszerben rengeteg élő sejt található. Baktériumok sokasága és kevebb gombatelep egymással verseng itt egymással a táplálékért. Legfontosabbak közülük a lakto és bifid baktériumok koloniái. A növényi élelmiszerekkel javítható a bélflóra státusza, ami az immunrendszerünk állapotáért 70-75%-ban felelős, hiszen itt dől el a tápanyagok felszívódása is. Ezért nem mindegy, hogy milyen fajok és milyen számban szaporodnak el a bélrendszerünkben.

 

A cikória, édesgyökér, édesburgonya, a hagymafélék, az alma, banán jó bélműködést biztosítanak, de a mandula, dió, vöröslencse, csicseriborsó is hasznos a kedvező baktériumok szaporodására nézve. Ezt pre-és probiotikus táplálkozásnak nevezzük.

 

A bélműködés az immunrendszeren túl hatással van az agyműködésre, az allergia elleni védelemre, a légzőszervekre is!

   

9. Figyeljünk, hogy mit mivel eszünk!

 

Nem véletlenül terjedt el a nézet, hogy jól gondoljuk át: egy időben, egyszerre mit mivel fogyasztunk! Nem javasolt együtt enni főként: – zöldséget és gyümölcsöt, valamint – tejet és húst.

 

Utóbbira példa a sajtos pulykamell vagy a szalámis-sajtos szendvics. Ilyen esetben kétféle fehérjét kell együtt feldolgoznia a szervezetünknek, ami nehéz és nehezen emészthető a számára. A régi zsidó kultúrában a tejet és a húst nemhogy nem fogyasztották, de nem is tárolták együtt! Manapság a hús- és a tejtermékek együtt jelennek meg az asztalon, sőt ritka az olyan étkezés, amikor ezeket nem társítják – de ez sajnos egészségtelen.

 

Fontos az erjedést figyelembe venni. A gyomorban baktériumok, gombák erjesztő folyamatokat indukálhatnak, ezért nem javasolt a nagy evések utáni gyümölcsfogyasztás, és a desszertfogyasztás sem. Hiszen a cukor gyorsan menne tovább a gyomorban, míg a hús 3-6 órát is ott tölthet.

 

Az úgynevezett komplettálás is fontos szempont. Ez a következőket jelenti: “Ha az inkomplett fehérjéket megfelelően kombináljuk annak tudatában, hogy melyik étel milyen arányban és milyen aminosavakat tartalmaz, közel azt az arányt és mennyiséget el tudjuk érni, mintha komplett fehérjéket fogyasztottunk volna. Teljes értékű, vagyis komplett fehérjét nyerünk, ha valamelyik hüvelyeshez gabonafélét vagy olajos magvakat eszünk.” (Idézet forrása: Balogh Emese)

 

10. Étrendkiegészítők alkalmazása elvakultság nélkül

 

Kell-e vitamintablettákat, kapszulákat fogyasztani? Igen, legalábbis időnként és tudatosan a hiányállapotok elkerülése érdekében. A nyári szezonban amennyire csak lehet, természetes módon, friss vitaminforrásokból fedezzük szükségleteinket, de szeptember – március között használhatunk vitamin, ásványi anyag, Omega3, flavonoid és egyéb kiegészítőket. Állandó fogyasztásuk azonban megszokásokhoz vezet!

 

Úgynevezett “rendszeres-rendszertelen” szedési mód javasolt a természetgyógyászat szerint. Mit jelent ez? Naponta 2-3 alkalommal alkalmazzunk valamilyen kiegészítést, és havonta-kéthavonta magát a márkát is érdemes váltogatni, valamint nem azonos időben, más napszakban ajánlott bevenni az étrendkiegészítőket, vitaminokat. Így kerülhető el a hozzászokás, és így tud a szervezet ezekből a készítményekből maximális mennyiséget felszívni. A klasszikus tablettákon, kapszulákon túl kedvező az ezüstkolloid, a grapefruitmagcsepp és a méhészeti termékek is.

 

Nos, aki ezt a tíz alapelvet betartja, hosszú távon bizonyosan mérhető egészségjavulást fog tapasztalni! 

◊◊◊

 
Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!


Vissza

Kapcsolódó cikkek