AZ IDŐSÖDÉS NEM ROSSZ HÍR!

2018 január 30. Tóth Gábor

Az öregedéssel barátságot is köthetünk, hiszen gazdagabbak lettünk tapasztalatokkal, szabad életidővel, sok-sok értékes emberi kapcsolattal, amely igen nagy ajándék és érték. Ezért nem engedhetjük meg magunknak azt a „luxust”, hogy életünk bizonyos értelemben legértékesebb részét – lelki értelemben semmiképpen sem alkonyát – önhibánkból eredő betegségek árnyékolják be. Ami csak hatalmunkban áll, tegyünk meg egészségünk védelmében!

  Cikksorozatunk első részét azzal zártuk (ITT elolvashatod), hogy végül magunkra maradunk ketten az idővel – hiszen a fiatalabb generációnak kevés az ideje a törődésre. Pedig ki gondol arra fiatalon, hogy ez az életkor nem tart örökké, s nem leszünk mindig fittek, ruganyosak és erősek?   

Ha mégis felüti a fejét egy betegség, tudatosítanunk kell: az élet lelki-szellemi területeit, a tapasztalatokat, a gondolkodásunkat senki sem ”veheti el”, azok a mieink maradnak.

 

A régi korokban az időskorú embert sokkal jobban tisztelték, mint ma, és nem véletlenül! Évtizedeket eltölteni a Földön nem kis kihívás, hanem tiszteletre és megbecsülésre méltó teljesítmény. Emellett ismert, hogy nemcsak élni kell, hanem jól élni. A „jóság” mércéje pedig nem a pénz, vagy a befolyás, hanem a békés, nyugodt életvezetés, a gondolkodó, tudatos élet, a minőségi emberi kapcsolatok, a segítségnyújtó szemlélet, és – nem utolsó sorban – a megőrzött fizikai életerő, álló- és munkaképesség.

 

Létezik tehát „szép öregség”, vagyis bizakodó és reményteli időskor is. Létezik „az élettel való betöltekezés”, egész életen át tartó fizikai és lelki erő, mely gyökeresen más szemlélet, mint korunk „társadalombiztosítói válsága”, egészségügyi rendszere, mely a betegségre alapozottan építkezik.

 

Fontos, hogy az öregedési folyamat jellegzetességeit megértsük, és ne „lázadjunk” ellene, hanem lehetőségeink szerint tegyünk meg minél többet azért, hogy e folyamatot ne gyorsítsák káros életmódbeli tényezők. A korral együtt járó megnövekedett élettapasztalatot érdemes tehát haszonra fordítani, akár az egészségvédelem területén is!

   

Mit tehetünk fiatalosságunkért?

1.  Figyeljünk oda, hogy mit, mikor és hogyan eszünk! 2.  Ügyeljünk a nyers és főtt étel arányára az étrendünkben 3.  Érzékeny gyomor- és bélrendszer esetén a párolt zöldségfélék javasoltak, a hüvelyesek egyéni tűrőképesség szerint. 4.  Az immunrendszer védelme elsődleges! 5.  Idősebb korban már étrendi kiegészítők és koncentrált hatóanyagok bevitele is hasznos:  ilyenek a propolisz, aloé, búzafűlé, homoktövislé-koncentrátum, szőlő-, ribiszke és szedermag, illetve ezek kivonata, gyógygombák, vagy a csíraőrlemények és probiotikumok. 6.  Szintén fontos, hogy mennyi oxigént veszünk fel naponta, és milyen befogadóképességű a tüdőnk. 7.  Nem másodlagos a vérkeringés sebessége, a vér úgymond “alakos elemeinek” jellemzői: Például a zsiradék és cukorfogyasztás megváltoztatja a vér elemeinek felületi feszültségét, összecsapódhatnak, és akadályozhatják az egészséges működést, hatékony áramlást. 8.  Éljünk az éjfél előtt alvás ingyenes gyógyító, regeneráló hatásával! 9.  A testmozgás elengedhetetlen! Az életkornak és az egészségi állapotunknak megfelelő sporttal tartsuk karban testünket. Sosem késő elkezdeni! 10. Törődjünk a lelkünkkel és töltődjünk fel! Használjuk fel értelmesen a szabadidőnket, éljünk a hobbijainknak vagy keressünk újakat, olvassunk, kiránduljunk, beszélgessünk és még sorolhatnánk – biztosan tudjuk már, mi illik hozzánk, de ha nem, sosem késő megkeresni!   

Összességében a minőségben megélt évek, a tapasztalatok, olvasás és tanulás által megszerzett tudás hasznosítása az életmód, egészségvédelem területén erőt és további életidőt adhat nekünk.

        

Mit tehetünk, hogy a kor ne számítson? Még több tippet olvashat IDE kattintva!

 

   ◊◊◊

   
Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!


Vissza

Kapcsolódó cikkek