40+1 MINI-TIPP AZ EGÉSZSÉGES ÉLETHEZ

2018 január 30. Gombás Nikoletta

Sok kicsi sokra megy, de első lépésnek egy is tökéletes… Jó lenne változtatni, egészségesebben élni, de nem tudod, pontosan min változtass? Kifogytál az ötletekből? A fogadalmak füstbe mentek? Csak egy kezdeti lépés kellene? Mindig alábbhagy a nagy lendület? Már egy kis eredménynek is örülnél? Válassz egyet az alábbi tippek közül, és tartsd magad hozzá. Aztán majd jöhet a következő.

  1. Reggelire turmix szendvics helyett Ne bonyolítsd túl: válassz könnyen beszerezhető gyümölcsöt (alma, banán, körte), hozzá növényi tejet, fahéj, kis méz esetleg, és a kész turmixot egy shakerbe öntve viheted is magaddal.   2. Reggelire zabkása szendvics helyett Nagyon sok féléből választhatsz már. Tegyél hozzá chia magot, gyümölcsdarabokat, és amíg állnia kell, le is tusolhatsz.   3. Lépcső a lift helyett Lefelé, és igen, felfelé is. Ne akkor, amikor a heti bevásárlást vagy az új komódot viszed éppen haza.   4. Parkolj messzebb Kevesebb üzemanyag, friss levegő, séta, felfedezhetsz új helyeket, találkozhatsz ismerősökkel.   5. Napi egy fekvőtámasz Belefér, nem? Maximum majd ötöt csinálsz az egy helyett.   6. Dolgozz állva Kelj fel, és dolgozz álló asztalnál! Ha ilyen nincs, dolgozz az ablaknál.   7. Ne ülj le a buszon Kivéve, ha egész nap állnod kell. Akkor ülj le.   8. Fizess be városnéző sétákra Elsősorban a fővárosban elérhetőek a tematikus séták a bunkertúrától a zsidó negyed bemutatásáig, de máshol is lehetsz turista a saját településeden. Mozgás, levegő, új ismeretek, új emberek!   9. Vidd ki a gyerekeket Akár esik, akár fúj. A sok közös élmény mellett ellenállóbbakká is teszed őket.   10. Üdítő helyett víz Tisztított csapvíz, forrásvíz… Van már a tengereinkben épp elég palack.   11. Sétálj a kutyával Ne csak a labdát dobáld neki a kapuból, menjetek közösen, tempósan. Gyaloglás közben is dobálhatod neki a labdát. Nincs kutyád? http://www.noeallatotthon.hu/ 12. Táncolj Porszívózás közben sem tilos!   13. Csökkentsd le a napi “képernyő-időt” Tedd le a telefont és vegyél a kezedbe egy magazint, könyvet. Lefekvés előtt egy órával már ne nézz képernyőt, nehezíti az elalvást!   14. Kirándulj Havonta egyszer mondjuk menj ki a szabadba! Fedezd fel a környéket, vagy menj távolabbi erdőkbe. Mehetsz egyedül, társsal, barátokkal, családdal, kutyával, bárhogy.   15. Zöldség vagy abonett a kenyér helyett Mondjuk minden este. Vagy minden szerdán.   16. Önkénteskedj Keress egy helyet, ami szimpatikus! Rengeteg tevékenységből választhatsz, nagyok a bajok, mindenhol örülni fognak neked, te pedig feltöltődve mész haza.   17. Olyan sportot válassz, amit szeretsz Nem való mindenkinek sem a box, sem a rúdugrás, sem a futás. Azt válaszd, amihez a szíved húz, így nem fogod feladni.   18. Segway helyett roller Ha már muszáj. De inkább sétálj.   19. Menj haza gyalog A munkahelyedről, a barátoktól, a fodrásztól, a templomból…   20. Vezetés közben mozgasd át a nyakad Told az állad a gerinced felé, ezzel egyenesítsd ki a nyakad és a hátad felső részét. Billentsd a fejed jobbra-balra, végezz kis félköröket.   21. Minőségi biciklit válassz Nincs értelme olyan bringát tartani otthon, amire fel sem ülsz, mert utálod. Válassz egy elérhető, de jó járgányt.   22. Segíts egy állatmenhelyen Szinte minden településen van. Sétáltathatsz, barkácsolhatsz, pakolhatsz, fürdethetsz, nekik minden segítség. Neked pedig minden jobb, mint a tv előtt ülés.   23. Járj masszőrhöz Ha teheted, havonta látogass el egy masszázsra, akár váltogasd is, próbáld ki a lávakövest, a thai masszázst, a mézeset…   24. Fotózz Ne tortákat, ha lehet. Inkább tájképet. 25. Ha már kirándulsz, használd is a lábad Nem muszáj a kilátó alatti parkolóig felautózni!    26. Gyalogolj gyorsabban Egy kis tempóváltás nagy változásokat hozhat. És legalább a kirakatokat se látod, hogy megvedd a nyolcvanhetedik pólódat.   27. Okosan az üzletekben Oda se menj a csokirészleghez. Még mindig ott lesz a pénztár melletti kis polcocska, de legalább talán csak egy valami kerül a kosaradba a tíz helyett.   28. Üdülés aktívan A pihenés ne legyen egyenlő a tespedéssel, ha már elutaztál, nézz szét a szállodaajtón kívül is!   29. Házi készítésű a bolti helyett Kevesebb cukor és adalékanyag, teltebb és gazdagabb ízek, jobb érzés, emberibb közeg. Mindenfelé vannak már szombat reggeli termelői piacok, látogass el és válogass!   30. Napi 20 mp plank Bármikor. 20 másodperc. Akár kosztümben, szakácsruhában, rendőri uniformisban, öltönyben, meztelenül is.   31. Ne tartsd vissza… Ha menni kell, hát menni kell. Ne terheld fölöslegesen a záróizmokat, idős korban meghálálják neked. Ha pedig nagy a feladat, szabadulj meg attól is minél hamarabb, a méreganyagok a bél bármely szakaszából fel tudnak szívódni, kint a helyük.   32. Keep it simple Nem kell fitneszklubba bérletet váltani, futópadot vagy haspadot venni otthonra, mindenféle eszközzel felszerelkezni. Először csak próbálkozz, tapasztalj. 33. Kevesebb is elég Nem muszáj addig enni, míg úgy érzed, kidurransz. Ha tartasz egy kis szünetet (és nem csak a filmet/telefont bámulod evés közben), útközben rájöhetsz, hogy már jóllaktál.    34. Ne sportolj minden nap Egyrészt mert pihenőre minden szervezetnek szüksége van. Másrészt pedig a fenntarthatóságra törekedj: olyan rendszerességre, amit a következő években, akár évtizedekben tudsz tartani. Ha beleugrasz és az első héten minden nap mész, szinte garantált, hogy fel fogod adni. Kivételt képez ez alól a napi egy fekvőtámasz, azt szabad…   35. Aludd ki magad Mert a szervezetednek szüksége van rá. Alap!   36. Ne sózz Egyszerűen csak ne vedd a kezedbe a sótartót. A szokás nagy úr, gyakran nem is azért sózzuk az ételt, mert sótlan, hanem csupán megszokásból.   37. Ha wellnessben jársz, szaunázz 15 perc után merülj hideg vízbe, pihenj 15 percet, és mehet a következő kör.   38. Ne vegyél részt mindenféle kihívásokban 40 napos bikram jóga challenge, 2090-ben 2090 km-t futok, és hasonlók. Sérülhetsz, túltolhatod, megcsömörlesz, majd feladod.   39. Gyógyszer helyett Megfázásra gyógynövényes tea, izomfájdalomra rozmaringos krém, masszázs és az okok felkutatása, mentális problémákra terápia.    40. Vezetés közben tedd el a telefont Bámulatosan megnöveli a hosszú élet esélyét!   +1. És most csukd be a Facebook-ot meg az Internetet… … és mutasd meg magadnak, hogy a fentiek közül legalább egyre te is képes vagy.  

◊◊◊

Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!


Vissza

Kapcsolódó cikkek