TÚLÉLÉSI PRAKTIKÁK AZ ÜNNEPI HABZSI-DŐZSI IDEJÉRE

2018 december 22. Marton Éva

Előző cikkünkben elolvashattátok dietetikusunk 8+1 szakértő tanácsát arról, hogy miként előzzük meg az elhízást az ünnepek alatt. Most pedig fogadjátok szeretettel kedvenc életmódváltónk, a 40 kg-ot fogyott Éva jól bevált praktikáit, amiket már kipróbált! 

     

Szerintem a karácsonyi vacsora elfogyasztása után 100 emberből 99 kijelenti: „Soha többet nem eszem semmit…Megvan ugye, amikor szétpukkadsz, annyit ettél, de aztán egy óra múlva még bekapsz néhányat az asztalon lévő finom süteményből… majd egy újabbat…

 

Így megy ez napokig karácsonykor, igaz?

 
Coming Soon
Total Votes : 11
 

Nekem tavaly volt az első karácsonyom, amikor teljesen kontroll alá tudtam venni a kaja-dömpinget. Idén már újabb pro-tippeket tudok nektek elmesélni, mert azóta sem híztam vissza a leadott 40 kilóból semmit. 

 

Íme az én Top 7 tippem, ami nekem bevált!

 

→ Jobb mérni, mint megijedni. Viszont ne mérd magad minden nap! Hetente, de minimum 3 hetente állj mérlegre. Így kordában tudod tartani a súlyodat, és nem ájulsz el január 1-én, kijelentve, hogy „mission impossible” ezt a súlyfelesleget leadni.

 

→ Mikulás előtt 3-4 héttel kezdj egy erőteljes tisztítókúrába. (Oké, ezzel már elkéstünk, de jövőre még betáblázhatod.) Nem koplalni kell, de a fehérjebevitel növelésével és a szénhidrátok, zsír csökkentésével, sok vízzel látványos eredményt tudsz elérni. Én november elején, a szülinapi tortázások után csináltam idén, és 3 hét alatt lement 5.2 kg. Így a decemberi habzsi-dőzsiben ha vissza is jön akár ugyanennyi, még mindig nullán állok. Ha érdekel, pontosan milyen tisztítókúrát csináltam, kövesd az oldalam, vagy írj nekem (alanesse.info@gmail.com).

 

→ Mikulásra cukomentes protein vagy paleo csokik, desszertek legyenek a csizmában neked. Ezek egyébként a karácsonyi szaloncukrok helyett is működhetnek. Majdnem olyan finomak, mint a cukros társaik, és megspórolsz velük egy csomó felesleges kalóriát.

 

→ A karácsonyi főzésnek sose állj neki éhesen! Edd meg előtte a te étrendedbe illő ennivalókat (nálam ezek vegán protein shake, túró, tojás, natúr joghurt, saláták, csirkemell, hal, protein brownie, protien palacsinta, stb). Ha éhesen főzöl, tuti be fog ugrani közben egy kis rántott husi, vagy csippentesz a cukros süti széléből. Én legalábbis simán elbukom ilyeneken…

 

→ Ne egyél köretet, tésztát! Simán tudsz enni mindenből a menüből, ha kicsit odafigyelsz: halak, húsok köret nélkül, húsleves tészta nélkül, kávé cukor nélkül. Köretnek készíts nagy adag grillzöldséget, sokféle salátát.

 

→ Készíts magadnak (és a hízásra hajlamos vendégeknek) alternatív desszertet! Nálam óriási sikere volt tavaly is a protein brownie-nak fehérjeshake vaníliaöntettel. A vékonyak és a finnyás gyerekek ették a cukros-lisztes verziót, én és az anyukák többsége a cukormentes proteinest. Ha nincs ötleted egészséges desszertekre, klikk ide!

 

→ Próbálj nem egyfolytában enni! Én amióta elkezdtem az életmódváltást, beállítom a telefonos risztást 2 órára, és amíg nem telt el 2 óra, nem eszem (maximum salátát). Viszont az is fontos, hogy 2-3 óránál több ne teljen el úgy, hogy nem eszel. Vagyis amikor jelez az óra, én eszem egy kis fehérjedús bármit, így nem vagyok sosem éhes. Persze ha elértem majd az álomsúlyomat, akkor már nem leszek ilyen szigorú az idővel, kivéve, ha a rendszertelen evés miatt elindulnak vissza a kilók… Addig viszont néhány aranyszabályt muszáj betartani.

 

Várom a Ti praktikáitokat is kommentben!

  Ha érdekel a testi-lelki egészség témaköre, gyere el a január 31-ei rendezvényünkre, ahol Évát is meghallgathatod:  
Az Ételem.hu első rendezvénye – 9 lényegretörő 15 perces előadás szakértőinkkel, gyere el Te is!
Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!

Vissza
Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!