“HIZLAL” A STABIL PÁRKAPCSOLAT?

2018 július 24. Ábrahám Adrienn

A felmérések szerint a tartós párkapcsolatban, házasságban élőket jobban fenyegeti az elhízás veszélye. Ennek pszichológiai és életmódbeli okai is vannak. Mit tehetsz, ha szeretnéd megtartani az ideális testsúlyodat a kapcsolatoddal egyetemben? Vagy ha “ez a hajó már elment”, és a párkapcsolatod mellett felszaladtak a plusz kilók, hogyan szabadulhatsz meg tőlük  – akár a társaddal közösen? 

 

A kritikusok szerint a kapcsolattal együtt induló súlynövekedés oka, hogy már kevésbé van jelen a “tetszeni akarok” érzése a stabil párkapcsolatokban. A felek nem érzik, hogy ugyanúgy tenniük kell a külsejükért, hiszen szeretik és elfogadják őket (jobb esetben). Tény, hogy ez az ok sokak esetében valós. Gyakran nem a hagyományos értelemben vett lustaságról vagy hanyagságról van szó, mindössze a fókusz áthelyeződik a külsőről a belső dolgokra.

 

Ilyenkor az emberek már nem tetszeni akarnak a másiknak, hanem a közös életüket szeretnék működtetni. A hétköznapi rutin során elúszhat a külalak fontossága, és sokszor csak későn eszmélnek fel a kapcsolatban élők, amikor már felcsúszott 10-20 többletkiló.

 

Miért hízunk a párkapcsolat folyamán?

 

Nézzük a klasszikus felállást: a pár összeköltözik, élvezik a közös evéseket, főzéseket. Az emberek nagy része jobban szeret társaságban étkezni. Legtöbbször a vacsora az, amit együtt tudnak elkölteni, ha átlagos munkarend szerint dolgoznak – márpedig ez lehet a leghizlalóbb étkezés, hiszen közeledve a lefekvéshez lassulhat az anyagcserénk. Sokan fogyasztanak tésztát, szendvicset vacsorára, és az is gyakori, hogy a napközben elmaradt tartalmasabb étkezéseket igyekeznek ilyenkor pótolni, ami napközben kimaradt. Nos, ez szintén nem a fogyás garanciája, s így könnyedén borítékolható a szám növekedése a mérlegen.

 

Ne feledjük, sokszor ebben az életszakaszban jönnek a gyerekek, s a várandósság, majd a kisgyerek mellett is nehezebb lehet a testsúlyra, életmódra való odafigyelés. 

 

A “hizlaló párkapcsolat” jelenségét igazolja a vége is

 

Gyakran látom a klienseimnél, hogy szakítások idején visszafogynak az eredeti testsúlyukra. Egyrészt azért, mert a kapcsolat megszakadásával járó stressz és érzelmi nehézségek nem szolgálják a jó étvágyat. De sokan ekkor eszmélnek rá arra is, hogy mi történt a testükkel a párkapcsolat során!

 

A párkapcsolattal együtt járó esetleges elhízás megelőzésére nem csak a kapcsolat felbontása a megoldás! 😀 Mit tehetsz a túlsúly megelőzésére és felszámolására, ha házasságban, társkapcsolatban élsz?

 

Íme 6+1 fontos ötlet!

 

1.)  Iktasd be a sportolást közös programként


Valami olyat keress, ami nem túl erőltetett, hanem még kellemes szabadidős lehetőség. Például rendszeres kutyasétáltatás, túrázás, fallabdázás. Ha a párod sportol, próbáld ki te is azt a mozgásformát, és tarts vele! Még közelebb is kerülhettek egymáshoz. Amennyiben pedig te vagy az, aki mozog kettőtök közül, akkor társad személyisége alapján igyekezz sportágat választani. 

 

2. Alakítsd át a közös napirendeteket 


Keljetek picit korábban, és fogyasszatok együtt tápláló, de közös reggelit. Amikor hazaérkeztek, már inkább könnyed uzsonnát, gyógyteát, rostdús fehérje- vagy zöldturmixot igyatok, miközben megbeszélitek a napi történéseket.

 

 

3. Szabd át a vacsorákat


Rengeteg finom, de kevésbé hizlaló esti étek létezik, amit lelkiismeret-furdalás nélkül fogyaszthattok el. Inkább ezek közül válasszatok! Tévénézés helyett pedig inkább bújjatok ágyba – igen, a szex és az alvás is segít a súlycsökkentésben. 😉 

 

4. Cseréld le az alapanyagokat a kamrában 


Megér egy nagybevásárlást, hogy otthon egészséges dolgok sorakozzanak a polcon! Ha van elérhető pozitív alternatíva, akkor könnyebb azt választani, amikor megéheztek… Amennyiben ügyes vagy, akkor a változások ellen esetlegesen tiltakozó párod észre sem fogja venni a különbséget – utólag pedig talán nem bánja majd. 🙂 Megoldás lehet, ha őt csak szépen fokozatosan szoktatod más ízvilágra.

 

5. Menjetek el állapotfelmérésre


Válassz olyat, ahol megvizsgálják a testsúly és magasság alapján, hogy van-e többletsúlyod, valamint megnézik a testzsírszázalékot, a fizikai és szervi állapotot is. Érdekes és felébresztő visszajelzés lehet mindkettőtök számára! Vagy akár motiváció a közös fogyáshoz.

 

 

6. Együtt könnyebb diétázni!


Állítsatok fel közös fogyókúrás célokat, és támogassátok egymást a megvalósításban! Elvégre elég nehéz úgy fogyni, ha a párod melletted önfeledten majszolja a palacsintát (noha kellő elhatározással ez sem lehetetlen). Inkább készítsetek egészséges palacsintát együtt! 😉

 

A közös életmódváltás vagy fogyás még a párkapcsolatot is erősítheti, amennyiben együttes célt és tevékenységet látunk benne.

 

+1. A boldogtalan kapcsolat és kiegyensúlyozatlan lelkiállapot is képes hizlalni


Előfordul, hogy a túlsúly egyfajta védőrétegként működik. Ha érzed, hogy nem elégít ki az együttélés, vagy egyéb stresszhatásoknak vagy kitéve, akkor érdemes elgondolkodnod: a feladat nem elsősorban a testednél, hanem a lelkednél kopogtat. Igaz, gyakran a fogyás és az életmódváltás, a testi változás képes erőt adni ahhoz, hogy a magánéletedet is jobbá tehesd és megteremtsd a belső harmóniádat. 

 

Ha tetszett ez a cikk, olvasd el szakértőnk kapcsolódó, szintén fontos írását is:

 

LEHET, HOGY LELKI OKOK MIATT NEM TUDSZ LEFOGYNI?

Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!

Vissza
Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!