A MÓDSZER, AMI EGYSZERRE KÉPES ELLAZÍTANI ÉS MEGERŐSÍTENI

2018 június 29. Author Guest

A rohanó és stresszes életmód során mindenki vágyik egy kis lazításra. Sokak számára éppen ezt jelenti a rendszeres testmozgás. Azonban nem mindegy, hogy annak melyik fajtáját alkalmazzuk, ha együtt szeretnénk megvalósítani a testi fittséget, és mentális relaxációt. 

 

Ehhez lehet kiváló a Stretching mozgásforma, amely nyújtást jelent, és a gyakorlatban az ízületi mozgékonyság fejlesztésének kiváló módszere.

 A sportban előszeretettel alkalmazzák és egyre többen beiktatják a napi rutinjuk részeként is, hiszen fizikálisan és mentálisan is nagyon hatékony. Olyan testgyakorlatok összesége, amelyekkel elsősorban nyújtjuk az izmokat és mozgékonyan tartjuk az ízületeket. Ez pedig bármely életkorban fontos szempont!  

 

Coming Soon
Total Votes : 83

Ezért szeretjük

 

Nem véletlen a Stretching térhódítása, hiszen: 


  • képes növelni az izmok rugalmasságát, fokozza a lazaságot, kitolja az izületi mozgáshatárokat – ez mind a hétköznapi mozgás, mind az egyéb sportok űzésénél fontos szempont lehet, ahogy az is, hogy:
  • segít az izommerevség oldásában,
 növeli a teljesítőképességet,
 továbbá
  • javítja az izmok vérellátását, ezáltal szerepe van a gyorsabb regenerálódásban, segít az edzés okozta fáradtságot kipihenni,

  • ide kapcsolódik, hogy fontos feladata van a sportsérülések elkerülésében (húzódások, rándulások)
  • ♥ rendszeres használatával csökken az íngyulladások, és csonthártyagyulladások lehetősége,

  • támogat a véletlen sérülések elkerülésében, vagy enyhítésében, ráadásul
  • segíti a mentális ellazulást,
 csökkenti a stresszt.

 

Válassz tudatosan!

 

Mielőtt belevágunk, nem árt egy kis tájékozódás, hiszen a Stretchingnek több fajtája is létezik. Kérhetjük szakember segítségét is, hogy melyiket javasolja vagy tartja a legtökéletesebbnek számunkra. 

 

  • Az Aktív stretching-et saját izomerővel hozzuk létre ritmikusan, és utánmozgással végezzük
  • A Passzív stretching során gyógytornász, mauálterapeuta vagy valamilyen eszköz – pl. dinamikus sín, mozgatógép, trakciós készülék – segítségével végezzük a gyakorlatot
  • Az Autostretching esetén pedig önnyújtás történik, azaz saját magunk nyújtjuk meg a rövidült lágyrészeket.

 

A Medical Point Egészségközpont gyógytornászai és manuálterapeutái is alkalmazzák a passzív stretchinget, érdemes kipróbálni a speciális technikákkal végzett gyakorlatsoraikat, fogásaikat.

 

Ha bővebben érdekel a Stretching és szívesen kipróbálnád, kattints a www.medicalpoint.hu honlapra! 

 

Szerző: Szekér Zoltán
szakterülete: képi diagnosztika, ízületi MR diagnosztika

 

◊◊◊

Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!

Vissza
Korábbi Okos Magos termékeink blnce néven érhetők el!

Kapcsolódó cikkek